Oct 28th 2020

Hvordan kan den gastronomiske branche bedst forberede sig på en julesæson i lyset af Corona pandemien?

Back to post list

Normalt er julesæsonen den tid på året, hvor gastronomi branchen oplever en øget trafik og tilstrømning, typisk er denne drevet af sæsonens årlige firmajulefrokoster samt julefrokoster og julemiddage med venner og familie. I år går branchen en usikker og ukendt tid i møde.

Det eneste vi ved med sikkerhed, er at dette år vil blive anderledes, og at vi skal forberede os på løbende at tilpasse os den nye virkelighed, post-corona. 

Restauranter, caféer og andre gastronomiske virksomheder blev hårdt ramt af pandemien og nedlukningerne i foråret. Siden nedlukningen har vi som forbrugere måtte tilpasse os, da det at holde afstand blev vores nye virkelighed. Masker og håndsprit blev en del af hverdagen, og vi søgte i højere grad mod take-away og hjemmelavet mad, for at få stillet vores gastronomiske sult.

The government introduces further restrictions due to the development of the pandemic.

Med restriktioner og loft på sociale sammenkomster, og flere der vælger at spise hjemme i stedet for at gå ud, kan det ikke undgå at blive en anderledes julesæson.

Det betyder ikke at julen er aflyst!

Vi bliver bare nødt til at finde nye måder hvorpå vi kan møde vores kunder og opbygge relationer.

Tænk lokalt. Stærke lokale relationer vil gøre dig mindre sårbar overfor pludselige forandringer.

The number of take-away orders has increased significantly during the pandemic

Pandemien har haft stor betydning for den globale økonomi. Vi har stadig ikke det fulde overblik over betydningen, men forudsigelserne er langt fra positive. Vi forventer en alvorlig økonomisk krise baseret på forandringer i den globale produktions- og distributionskæde og et skift mod det lokale og nationale marked, frem for det globale.

I tiden efter Corona vil små og mellemstore virksomheder være mest sårbare. Vi oplever dog at forbrugere verden over responderer med talrige initiativer for at støtte op om deres lokale forretningsliv. Det kom tydeligt til udtryk under lockdown, hvor flere købte gavekort og bestilte take-away end ellers.

Derfor kan det at opbygge stærke relationer til nærområdet være det, der redder din forretning.

Som en lokal forankret forretning, er det vigtigt at du er autentisk, at du er unik og at din virksomhed har personlighed. Derfor er det vigtigt, at du med din forretning skiller dig ud fra mængden, og har en let genkendelig og synlig profil.

The pandemic is a difficult time for restaurants. The owners make every effort not to lose customers.

Det kan du gøre på flere måder:

· via de sociale medier

· loyalitetskort og promoveringer

· partnerskaber og samarbejde med andre lokale forretninger

· stærk visuel profil og emballage der skiller sig ud

· markedsførings- og logo klistermærker og stickers

Du kan indtænke og benytte special designet emballage som en del af dit take-away koncept. Unik emballage med logo er en god måde at vise virksomhedens personlighed frem.

I julesæsonen er små tiltag til lokal markedsføring en rigtig god idé. 

Her er specialdesignede stickers en oplagt mulighed.

Personalized stickers for gastronomy are a quick and cheap way to stand out from the competition.

De kan være sjove, nuttede eller stilrene, og de er lette, hurtige og billige at producere.

Du kan bestille stickers og klistermærker i små mængder og de kan produceres med det samme.

Klistermærker er super virkningsfulde som markedsføring og kan bruges på mange måder. Til julesæsonen kan du få lavet kreative og sjove klistermærker med juletema, som du kan bruge til at give din emballage et ekstra personligt pift, skabe glæde og opbygge gode relationer til dine kunder.

Hvis du er interesseret i at høre mere og få flere idéer til netop din forretning, så kan du kontakte på: 

+45 51945484

kontakt@fastpack.dk

Du kan også bestille en gratis og uforpligtende konsultation med en af vores rådgivere, der kan hjælpe dig med såvel design som logistik.